Verhuisd! - Reisverslag uit Seria, Brunei van Rob, Susanne, Bas, Evi en Stan Grauwmans - WaarBenJij.nu Verhuisd! - Reisverslag uit Seria, Brunei van Rob, Susanne, Bas, Evi en Stan Grauwmans - WaarBenJij.nu

Verhuisd!

Door: Rob & Suus

Blijf op de hoogte en volg Rob, Susanne, Bas, Evi en Stan

01 Juli 2012 | Brunei, Seria

Ja hoor, eindelijk dan echt gesetteld. Woensdag 22 juni hebben we de sleutel gehad en vrijdag 24 juni zijn we verhuisd. Het is gelukkig allemaal prima en erg vlot gegaan, maar ik ben wel heel blij dat het verhuizen er nu op zit. Ondanks de hulp die je krijgt is het niet echt een ontspannen bezigheid met 3 kleine kinderen…
Het huis is heerlijk! We voelen ons er echt ontzettend thuis! De tuin is niet zo groot in vergelijking met andere huizen hier, maar er zit een grote patio aan, waar de kids heerlijk kunnen spelen. We hebben ook de patioset over kunnen nemen van de vorige bewoners en daar zijn we ontzettend blij mee. Sinds we hier wonen eten we altijd lekker buiten.

We hebben nu een nieuw telefoonnummer.
Je kan ook dit nummer voor 2 cent per minuut bellen met teledump. Je belt dan eerst 0900 1230202 en daarna ons vaste nummer:
+673 3223152

We hebben van hun ook de Amah (Bing) overgenomen en daar zijn we heel blij mee. Ze werkt hard en is erg lief voor de kinderen. Bas en Evi raken ook steeds meer aan haar gewend. Het luxe leven is nu echt begonnen. Vanmorgen toen ik wakker werd, stond ze de auto’s al te wassen onder de carport. Ik heb me nog maar een keer omgedraaid en ben nog even gaan slapen… Later vroeg ze me of we toch niet wakker geworden waren van het auto wassen....Ze stelde nog voor om het nog wat vroeger te doen, zodat we nog wat dieper in slaap zijn en er misschien minder snel wakker van worden. ;-)
Ik ben deze week ook met haar naar de markt geweest. Zij vertelt me precies wat ik wel en niet moet kopen en zij krijgt ook betere prijzen.
Bij Rob op zijn werk gaat het allemaal goed en hij heeft het er erg naar zijn zin. Hij denkt er over om volgend jaar twee weken op, twee weken af te gaan werken.
Ieder weekend voelt hier als vakantie. We gaan regelmatig een weekend weg en ’s avonds is het heerlijk om nog even naar het strand te gaan. Dat is hier maar een paar honderd meter vandaan. De zee wordt hier maar heel geleidelijk dieper, dus je kunt er een heel stuk in en dan sta je nog maar tot je knieën in het water. De kids vinden het ook super. Er zitten heel veel van die kleine krabbetjes en daar rennen ze lekker achterna. Insmeren met zand en daarna weer afspoelen in de zee en voetballen met papa natuurlijk.
De kids gaan nog 2 weken naar school en dan hebben ze vakantie. We vertrekken 14 juli naar Kota Kinabalu voor 9 dagen. Kota Kinabalu ligt in Maleisië. Het is maar 45 minuten vliegen. We zouden er ook met de auto naar toe kunnen, maar dat kost erg veel tijd, omdat je drie keer de grens over moet en dat kan hier een erg tijdrovend verhaal zijn.
We komen 22 juli weer thuis. We zouden dan nog twee weken thuis zijn en dan doorvliegen naar Nederland. Nu bleek alleen dat bijna de gehele Nederlandse gemeenschap weg is hier en het kamp is dus uitgestorven. Rob moet ook dat weekend van die twee weken werken, dus ik had eigenlijk spijt dat ik niet eerder naar Nederland zou gaan. Om een lang verhaal kort te houden, ik hem mijn tickets omgeboekt en kom nu met de kinderen 25 juli al naar Nederland. Omdat het een hele onderneming is om met drie kleine kinderen alleen de halve wereld rond te vliegen komt Rien mij gewoon halen…. ;-))
Je hebt verwend en verwend en ik ben dus enorm VERWEND door mijn schoonpapa. Rob was in Nederland al erg blij als Rien hem in Rotterdam of Dordrecht kwam halen als de treinen weer eens uitvielen, maar ik word gewoon in Brunei opgehaald… Echt super!!! Nu ben ik dus 5 weken met de kids in Nederland en Rob komt er 10 dagen later achteraan.
Ik heb er enorm veel zin in om in Nederland te zijn. Familie, vrienden, Pino, AH, HEMA, sauna, stad, Efteling, kinderboerderij, dierentuin en als het kan ook nog een paar dagen werken.
Het werk is wel een van de dingen die ik hier erg mis. Het is een heerlijk land, geweldig weer, een luxe met de amah, maar fulltime moeder, 24 uur per dag, 7 dagen in de week is nog steeds iets waar ik soms aan moet wennen. De kids zijn erg makkelijk en meestal ook erg gezellig, maar af en toe gewoon even Suus zijn is wel iets wat ik mis. Vanaf september gaan Bas en Evi iedere dag van 7.45 uur tot 11.30 uur naar school, dus dan heb ik wat meer vrije tijd. Stan krijgt tegen die tijd ook meer vast voedsel, dus dan kan ik in de ochtend wat voor mezelf gaan doen. Ik denk dan aan Engelse lessen, zwemmen, tennissen, paardrijden en misschien nog wel iets opzetten van zorg na de bevalling.
Ik hoor hier van moeders op het kamp dat de zorg tijdens de zwangerschap erg goed geregeld is, maar als je eenmaal bevallen bent is er geen controle of begeleiding meer. Ook niet bij het geven van borstvoeding. Hier zijn dus echt wel mogelijkheden in!
In oktober gaan we nog een lang weekend naar Singapore. Ons mam is dan op de terugweg van een bezoek aan onze Rob in Australië en heeft dan een stop over in Singapore van 4 dagen, dus zien we elkaar daar. Erg leuk dat dit zo kan!



  • 01 Juli 2012 - 09:35

    Juud:

    Wat een heerlijk verhaal weer om te lezen!!! Mooi huis hoor! Had van de week bij Cris al wat foto's gezien. Jullie vermaken je daar wel zo te zien. En groot gelijk heb je! Heerlijk toch dat ome Rinus je komt halen?! Vind t wel lachen hoor! Je hebt iddal meer bereikt als Rob in dat opzicht ;). En ome Rinus zal t vast niet erg vinden. We kijken er al naar uit om jullie weer te zien en lekker bij te kletsen. Geniet eerst nog lekker van de vakantie en je verjaardag! Tot over een paar weken!!! Dikke kus van ons x

  • 01 Juli 2012 - 20:21

    Janneke Van Der Peij:

    Jeetje wat een heerlijk verhaal om te lezen! Wat fijn dat de hele verhuizing er nu eindelijk op zit en jullie nu dan ook echt gesetteld zijn. En wat goed dat de kinderen het zo naar hun zin hebben. Kijk er wel naar uit hoor om ze weer te zien, die zullen wel een hele ontwikkelingsspurt hebben gemaakt. En ben ook erg benieuwd weer naar Stan, die is dan ook alweer 7 maanden. Wat gaat het toch snel allemaal hé! Super joh dat Rien jullie komt halen, lekker 5 weken even weer in eigen land vakantie vieren!
    Aanstaande zaterdag hebben wij ons 5 jarig jubileum feestje, jammer dat jullie dan nog niet terugzijn. Ik bel je van de week nog even om alvast een datum te plannen want zo te lezen hebben jullie veel op het programma staan als jullie weer terug zijn ;-).

    Groetjes Janneke en een dikke kus van Jelke en Lotte.

  • 02 Juli 2012 - 06:26

    Aafke, Tess En Luke :

    Ik zat net je verslag te lezen, toen Tess en Luke kwamen aangelopen... "wat doe je" dus ik liet ze je foto's zien... Tess zei regelmatig:"oohh, wat mooi" en "wat is Stan al groot geworden en Bas en Evi ook!" en ik ben het helemaal met haar eens! Je woont nu inderdaad prachtig en wat een heerlijke patio voor de kids! En regelmatig naar het strand... Wij hopen hier in deze vakantie ook nog eens in bikini naar het stand te kunnen...om maar ff een verschil aan te geven, hahaha

  • 02 Juli 2012 - 06:29

    Aafke:

    Je hebt er wel wat moeite voor moeten doen, maar dan heb je ook wat! En die foto's van een weekendje weg...wat prachtig! Heerlijk om zo makkelijk in zo'n mooie omgeving te kunnen zijn...
    Fijn, Suus, dat je je nu echt thuis voelt en lekker gesetteld bent.
    En straks lekker 5 weken thuis...gezellig!
    Veel liefs x

  • 03 Juli 2012 - 19:36

    Annelies:

    Heej Suuske, t klinkt allemaal erg vervelend! Hoe kan jij het ooit nog in NL gewend raken? Het straalt van de kids af dat ze het naar hun zin hebben! Leuk om je over een paar weken weer te zien, we komen nog nachtdiensten tekort (grapje :-) )
    Grtz. Annelies xxx

  • 03 Juli 2012 - 19:55

    Tom En Bregje:

    Hey luitjes ( van het goede leven!!)

    wat een verhaal weer zeg en fijn om te lezen dat jullie nu gesetteld zijn!! En dat alles een beetje loopt! Maar ook dat jullie weer even naar nederland komen! Moeten we echt een ritje met de koets en paard plannen Suus! Even 'you' time. Wij zijn een weekeindje naar poen geweest ivm een bruiloft. was leuk em bijzonder. Nu weer aan het werk op mijn nieuwe baan in barale nassau. Ook een DC van Amarant.
    ga nu op tijd naar bed , want die party in Polen heeft er wel in gehakt!

    Spreken jullie snel weer!

    Groetjes Bregje en Tom

  • 06 Juli 2012 - 06:54

    Mieke Van Aalten:

    Wat een gezellig verhaal weer,
    Het huis ziet er leuk uit.
    Mooi met die houten vloer, dat is toch gezelliger dan die koude stenen.
    Ik snap dat je het hier beter naar je zin kan hebben.
    dikke kus Mieke

  • 07 Juli 2012 - 09:14

    Anja:

    Aloha jongelui,

    Zo hethet gaat al opschieten zeg,nog fkes en dan naar nederland heerlijk voor jullie hoor.
    Het huis ziet er erg mooi uit,hopelijk zijn jullie nu gesetteld,rust in de tent ;)en er komt straks weer suus time als ik zo jouw ideetjes lees .jullie hebben het wel getroffen met bing wat een lieverd ,
    als je de fotos ziet van de kids zooo die stralen je kunt zien dat ze het helemaal naar hun zin hebben daargeniet nog van jullie vakantie daar hopelijk zien we jullie nog hier in nederland zal wel druk worden voor jullie maar geniet ervan dikke knuf x de grauwmansjes

  • 11 Juli 2012 - 21:17

    Marian Larsen:

    Leuk om te lezen , het wel en wee...
    Maar het is meer wel dan wee...
    Goede reis naar Nederland!!!
    Neem maar dikke truien mee hoor!!!

    Fijne vakantie!!!!xx

  • 19 Oktober 2013 - 14:03

    Frans Van Bergen:

    Wij (gezin met 3 kindren) gaan de zomer van 2014 een week of 3 naar Maleisisch Borneo. Daarna willen we door naar Australie. Ik las jullie blog en hoop dat ik jullie om een adviesje mag vragen. Is het makkelijk om in Brunei te geraken? Wij denken dat het van daaruit makkelijk vliegen naar Australie is (Darwin of Cairns). Dat voorkomt dan dat wij weer terug moeten naar KL...
    Ik zou een reactie heel erg waarderen.

    Frans

  • 19 Oktober 2013 - 14:33

    Susanne:

    Hoi Frans,

    Wil je wel helpen hoor! Stuur me maar een mail aub.
    Mijn mailadres is suus_ketelaars@hotmail.com
    Je kunt vanaf Brunei (Bandar) inderdaad makkelijk naar Australië vliegen.
    Het is makkelijk om de grens van Maleisië naar Brunei over te komen. Kan je ook nog wel een telefoonnummer van een taxi geven uit Brunei die jullie op zou kunnen halen in bijvoorbeeld Miri. Ik hoor het wel.

    Groetjes Susanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob, Susanne, Bas, Evi en Stan

Actief sinds 16 Nov. 2011
Verslag gelezen: 1839
Totaal aantal bezoekers 67948

Voorgaande reizen:

21 Maart 2012 - 21 Maart 2016

Ons avontuur in Brunei

Landen bezocht: