Uitstel deel 2 - Reisverslag uit Molenschot, Nederland van Rob, Susanne, Bas, Evi en Stan Grauwmans - WaarBenJij.nu Uitstel deel 2 - Reisverslag uit Molenschot, Nederland van Rob, Susanne, Bas, Evi en Stan Grauwmans - WaarBenJij.nu

Uitstel deel 2

Door: Rob & Suus

Blijf op de hoogte en volg Rob, Susanne, Bas, Evi en Stan

11 Maart 2012 | Nederland, Molenschot

Morgen is het al weer 12 maart en dat was voor ons de 2e streefdatum om te vertrekken.
Voor de meeste van jullie was het al bekend dat we ook die datum niet gehaald hebben.
Dat wil niet zeggen dat het proces stil ligt. Op 21 februari zijn de werkvergunning en visa door Shell BSP (Brunei Shell Petroleum) aangevraagd bij de regering van Brunei. Vanaf die datum zou het 14 werkdagen duren, voordat deze documenten afgegeven zouden worden. We verwachten dus op zeer korte termijn een mailtje vanuit Brunei dat alles binnen is. Zodra we deze bevestiging hebben, kunnen we tickets boeken en de zeecontainer bestellen.
Inmiddels ben ik al druk bezig geweest om hier thuis alles uit te zoeken. We hebben namelijk 3 verschillende soorten bagage. De zeevracht (dat gaat allemaal in de grote container), de luchtvracht en onze koffers die we zelf meenemen. We mogen 75 kilo per persoon aan luchtvracht meenemen. Dat is voor ons dus 375 kilo. Het voordeel van de luchtvracht is dat het na 10 dagen al aankomt en de zeevracht doet er zo'n 6 a 8 weken over.
De luchtvracht en de zeevracht worden op dezelfde dagen ingepakt en opgehaald. Het is aan ons om alles wat in de luchtvracht moet in een aparte ruimte in ons huis te zetten, want alles wat de verhuizers tegen komen, pakken ze in en stoppen het in de zeecontainer. Voor dat ze in komen pakken moeten onze koffers al gepakt zijn.

Nou dit is het wel weer even. Zodra we meer weten, dan horen jullie het!!

  • 12 Maart 2012 - 05:55

    Jessica Vd Corput:

    He Suus, spannend allemaal joh. Veel succes met de laatste klusjes.

    Ps. Ik heb hierboven op "vind ik leuk" getikt, maar stond nog als Mark ingelogd... Dus dat ben ik eigenlijk !

  • 12 Maart 2012 - 07:52

    Els Cats:

    He Suus,
    Lijkt me lastig om alles zo in drieen te delen. Jullie moeten dan toch wel 10 dagen tot 6 - 8 weken wachten tot je alles weer hebt en in pakken met 3 kleintjes lijkt me ook heel geslaagd.
    Ik hoop dat jullie snel een mailtje uit Brunei kregen. Weet je waar je aan toe bent. Wel lekker dat je de Hollandse lente nog even mee pakt hier.
    Succes en groeten van Els

  • 12 Maart 2012 - 08:21

    Juud:

    Wat een geregel allemaal! Hopelijk duurt het voor jullie nu niet lang meer, anders blijf je bezig met pakken, spullen kopen e.d.
    Veel succes met de laatste dingetjes regelen en geniet tussendoor nog even van het lekkere lente weer!

    Liefs Peet, Juud en Joep

  • 12 Maart 2012 - 10:29

    Annelies Van Dam:

    Hey Suus, eerst maar eens een kijken op je site genomen. 't Gaat nu wel spannend worden heej! Had Brunei ook helemaal op een andere plek gezocht hoor, dacht meer aan Midden- Oosten. Nu het wat verder weg blijkt te liggen, weet ik niet of ik nog een keertje langs kom hoor, nóg langer vliegen ;-)
    Sterkte met afwachten, we horen wel van de brand! Groetjes, Annelies

  • 12 Maart 2012 - 12:25

    Es:

    Lieve Suus en familie,

    Was al aan het denken dat je aan de andere kant van de wereld zat en ik schandalig niets meer van me heb laten horen. Wat een mooi ventje hebben jullie. Volgens mij lijkt deze meer op een Ketelaars!

    Lees dat jullie aan het wachten zijn..... Spannend hoor! En nog een berg te doen zo voor vertrek.

    Vast nog wel een plekje voor een piepklein cadeautje? Ik stuur het je op want in deze drukte is kraamvisite wel het laatste waar je op zit te wachten. Toch?!

    Pas goed op elkaar en geniet ervan als je straks daar in dat Brunei zit.

    Warme groet, Es en de mannen


  • 12 Maart 2012 - 12:59

    Jeanne :

    Wat een onderneming moet heel wat geregeld worden denk ik zo met drie kids groetjes

  • 12 Maart 2012 - 17:28

    Anny:

    Veel succes met de voorbereidingen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob, Susanne, Bas, Evi en Stan

Actief sinds 16 Nov. 2011
Verslag gelezen: 772
Totaal aantal bezoekers 67943

Voorgaande reizen:

21 Maart 2012 - 21 Maart 2016

Ons avontuur in Brunei

Landen bezocht: