We zijn er! - Reisverslag uit Seria, Brunei van Rob, Susanne, Bas, Evi en Stan Grauwmans - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Seria, Brunei van Rob, Susanne, Bas, Evi en Stan Grauwmans - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Rob & Suus

Blijf op de hoogte en volg Rob, Susanne, Bas, Evi en Stan

25 Maart 2012 | Brunei, Seria

Lieve allemaal, bedankt voor alle reacties op de weblog en alle andere berichtjes. Echt super leuk dat er zo veel mensen aan ons denken en met ons meeleven!!!
Afgelopen woensdag dus vertrokken vanuit Bavel. Natuurlijk niet droog kunnen houden. Afscheid nemen doet pijn, ook al weet je dat het voor tijdelijk is en dat we van de zomer weer terug zijn. Het ergste was nog om de kids mee te nemen zo ver weg van de opa en oma's die zo ontzettend veel van ze houden. Ook voor Bas en Evi is dat op sommige momenten nog moeilijk. Met name Evi weet erg goed wat er aan de hand is en zegt ook regelmatig dat ze weer naar huis wil. Wij denken (en hopen) dat dat straks een stuk beter zal gaan als we eenmaal een huis hebben en al onze spullen hier zijn. Nu hebben ze eigenlijk te weinig speelgoed om mee te spelen.
Onderweg in de taxi naar Schiphol heeft Evi ook niets gezegd. Ze zat een beetje voor zich uit te staren en pas bij de Mac Donalds op Schiphol kwam ze weer wat los. Bas dacht daar zwarte Piet te zien, maar het was gewoon een buitenlandse man. Op zulke momenten is het jammer dat hij niet meer zo verlegen is. Nu roept hij gewoon door de Mac Donalds: "Papa, mama kijk eens....daar heb je zwarte Piet!" Met wat schaamrood op mijn wangen uitgelegd dat die meneer niet zwarte Piet was, maar gewoon uit een ander land kwam....
De vlucht naar Brunei is prima gegaan. Op de eerste vlucht (duurde 12 uur) hebben de kids erg goed geslapen en ook de tweede vlucht (duurde 2,5 uur) heeft Bas nog een groot deel geslapen. Ze hebben geen moment gemopperd of gehuild, dus dat was echt super!!
Wel een aantal dagen moeten wennen aan het tijdsverschil hier, maar het gaat nu eigelijk al prima! We kwamen hier donderdag avond lokale tijd om 20 uur aan op het vliegveld in Bandar. Daar was het allemaal prima geregeld. Er stond ons iemand op te wachten en zij bracht ons naar een taxi busje waar ook de kinderstoelen voor Bas & Evi al in stonden. De chauffeur had duidelijk instructies gehad van Shell dat hij niet harder dan 70 mocht rijden. Hier heeft hij dan ook geen moment van afgeweken. Bijna 1,5 uur later kwamen we aan bij het appartement waar we nu tijdelijk wonen. Het appertement is prima.
Door de jetlag gingen Bas & Evi 's nachts pas om 4 uur slapen en om 8 uur stond er al een chauffeur aan de deur te bellen om Rob naar zijn werk te brengen. Die ochtend is hij met name bij personeelszaken geweest om allerlei papierwerk te regelen. 's Middags zijn we samen met de kids even ergens gaan eten en daarna werd Rob weer opgehaald voor een rondleiding hier in de buurt.
's Avonds zijn we met Maria Paula (oud collega van Rob) en Joost (haar man) en hun kids wat gaan eten bij de Panaga club. Dat is een club waar je lid van kan worden als je bij Shell werkt. Er is hier een restaurant, zwembaden, fitnessruimte, golfbaan, speeltuin, squash banen, tennisbanen...Kortom, van alles om jezelf te kunnen vermaken.
Zaterdag zijn we al naar een huis gaan kijken waar we mogen gaan wonen als we dat willen. Dat is echt supersnel, want de wachttijd op een huis kan hier oplopen tot 6 maanden... Het huis is erg ruim. De badkamers en de keuken zijn wel erg simpel, maar verder ziet het er prima uit. De enige MAAR was dat er in de buurt een luidspreker staat van de Moskee die mogelijk wat geluidsoverlast zou veroorzaken. Daarom zijn we vanavond nog even in het huis geweest toen de Moskee weer begon met het gebed. Je hoort het binnen wel, maar het is niet iets waar we wakker van zullen worden, dus waarschijnlijk gaan we het huis gewoon accepteren.
Het is voor onszelf als voor de kids erg fijn om een 'eigen' huis te hebben. Steeds verhuizen is ook niet alles. Als we naar dat huis gaan kunnen we een ander tijdelijk huis overslaan. Nog een voordeel is dat wanneer de zeevracht aankomt, al onze spullen ook gelijk in dat huis komen te staan. Anders moet je ze eerst in je tijdelijke huis gebruiken en daarna weer alles inpakken om te verhuizen naar het definitieve huis.
Morgen weten we waarschijnlijk zeker of het doorgaat en wanneer we er dan in zouden kunnen. Nog even spannend dus.
Verder zijn we erg blij met de mogelijkheden als email, skype, zoek vrienden, wordfeud en WhatsApp. Dit alles maakt het heel makkelijk om contact te hebben met familie en vrienden.
Nou, jullie zijn weer een beetje op de hoogte. We laten snel weer van ons horen!

Liefs van ons allemaal!

• 25 Maart 2012 - 15:25

Jotrgen Poppelaars:

Hoi Rob en Suzanne, heb net jullie verslag gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat het allemaal best in orde komt voor jullie daar. Een potje golfen, zwembad op de club enz. Een oud collega die daar ook is met zijn vrouw......gezellig. Lees dat jullie in de zomer al weer naar Nederland terug komen dus zie of spreek jullie dan weer! Maak er een leuke tijd van daar met de kids. Tot later!! Groeten, Jorgen!Oh, een potje Wordfeud kan ook met mij als je zin hebt, username is gewoon "jorgen poppelaars".

• 25 Maart 2012 - 15:36

Peter&anja:

hallo luitjes,

wat hebben jullie toch voorbeeldige kids he gewoon lekker slapen in het vliegtuig geweldig!! nu nog eventjes wennen aan de omgeving en het klimaat gaat helemaal goedkomen ,wat fijn dat jullie al zo snel een permanente woning hebben hopelijk komen jullie spulletjes snel,kunnen de kids lekker in hun eigen vetrouwde bedjes .nou jongelui tot het volgende verslagje leuk om jullie avontuur zo te volgen dikke knuffel x

• 25 Maart 2012 - 16:40

Hennie Poppelaars:

Hallo liefers,geweldig om iets te hooren van jullie. Het ziet er ook goed uit (ook voor de kinderen belangrijk toch).
    Ik blijf wel op de hoogte?
    heel veel grt van ons allemaal.
    Dikke kus voor ieder een,bedankt voor de E-mail.

***** Tante Hen enOme Gijs

• 25 Maart 2012 - 17:03

Brigitte Klein:

hoihoi, de eerste grote stap is gemaakt, de rest kan alleen maar meevallen;) nu allemaal nog erg wennen,maar voor je het weet voel je je als een vis in het water, vooral als je merkt dat de kids zich goed aanpassen en neem van mij aan, kinderen zijn reuze flexibel! Leuk om jullie verhalen te lezen en geef even je 06 door ,dan kan ik eens what's appen!!

liefs Brigitte

• 25 Maart 2012 - 17:19

Monique V. Aert:

Wat fijn dat de reis goed verlopen is en helemaal top als dat huis doorgaat. Kun je echt een start gaan maken daar. Ik wens jullie veel plezier en hopelijk hebben jullie je draai daar snel gevonden. Spannend hoor.

• 25 Maart 2012 - 17:29

Ilse:

Hoi hoi, klinkt goed en ziet er ook goed uit! Fijn om te lezen dat de reis zo is verlopen. Eerst nog regelen en acclimatiseren, maar dan snel genieten! Lieve groetjes, de van der honinkjes

• 25 Maart 2012 - 18:17

Lieke:

Leuk om te lezen Suus, hoop dat het huis doorgaat. Dat zou wel heel snel zijn en heel fijn voor jullie en de kids.
    Geef ze een kus van mij.

x

• 25 Maart 2012 - 18:46

Jessica Vd Corput:

Hoi Rob & Suus,

Fijn dat alles zo goed verloopt ! Is Evi al een beetje over het afscheid nemen heen ? Heel veel geluk en geniet ervan

• 25 Maart 2012 - 18:54

Bart, Vanessa & Toon:

Fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad en veilig zijn aangekomen! Het is erg leuk om jullie reisverslagen te lezen! En wat een leuke foto's! Zijn nu alweer benieuwd naar jullie volgende reisverslag! Groeten Bart, Vanessa & Toon

• 25 Maart 2012 - 18:54

Juud:

Hoi hoi,

Wat fijn om te horen dat het goed met jullie gaat. En zo te zien vermaakt iedereen zich prima! Mooi huis ook hoor! Tot horens en geef bas, evi en stan een dikke kus van ons.
    Peet, juud en Joep

• 25 Maart 2012 - 19:36

Tante Jeanne:

Fijn dat alles zo lekker vlot gegaan is en het waarschijnlijk ook met een woning snel kan gaan. Zo te zien zullen de kids zich daar ook op hun gemak voelen. groetjes van ons.

• 25 Maart 2012 - 19:44

Aafke:

Hoi Suus,
    Wat fijn dat de reis zo goed gegaan is! Dat is echt wel heel belangrijk met 3 kids... Is het met Stan ook goed gegaan? Of die is gewoon net zo rustig gebleven als altijd?.. Gaat het met Evi nu ook beter? Meisjes zijn toch wat gevoeliger, lijkt het! Ik weet daar wel wat van! Het zou fijn zijn als het huis door kan gaan! Dan komt het misschien wat meer rust en kunnen jullie wat meer gaan settelen.
    Nou, succes weer en ik hoor graag weer wat van jullie!
    Liefs

• 25 Maart 2012 - 19:52

Tom En Bregje:

Hey Rob en Suus en Kids, Wat superfijn dat de reis zo goed is gegaan! En hoe fijn dat jullie eventueel al zo snel een huis hebben waar je echt wat kunt settelen. Ziet er tot zover al erg leuk uit op de foto! Fijn dat er zo'n club is waar je je kunt vermaken! Wij kijken alweer uit naar de volgende ervaringsverhalen!! Liefs Tom en Bregje

• 25 Maart 2012 - 19:57

Laura:

Hoi,hoi!
    Fijn te lezen dat jullie reis goed is gegaan, heb erg veel aan jullie gedacht!
    Wij duimen voor jullie dat het huis doorgaat. Dat zou geweldig zijn!
    Het aller, allerbeste voor jullie alle vijf!
    Tot snel weer, vind het erg leuk jullie zo te kunnen volgen.
    Groetjes van ons alle vier,
    Roger, Laura, Maud&Daan

• 25 Maart 2012 - 20:09

Sabine :

Hoi hoi,
    Fijn om te horen dat alles tot nu toe zo goed gaat! Het ziet er ook erg leuk uit zo op de foto's! Hopelijk weten jullie snel meer van het huis.
    Veel liefs Erwin, Sabine, thijmen, Juule & mila

• 25 Maart 2012 - 22:09

Michiel & Annelies:

Hoi Rob en Suus,

fijn om te horen dat de reis niet is tegengevallen. Dat zwembad bevalt Bas En Evi zeker wel! Snel een eigen huis zou ik ook altijd doen, hebben de kids ook eerder iets om aan te wennen.

Veel plezier en we houden contact
    Groetjes

• 26 Maart 2012 - 11:22

Ella Van Schijndel:

Hoi Suus, Rob en kids,
    Zo te lezen verloopt alles vlotjes. Als dat huis doorgaat is dat geen straf, denk ik...Ik hoop dat jullie je daar gauw op je gemak voelen, zeker als jeje eigen spulletjes weer hebt.
    Groetjes en Liefs Ella

• 26 Maart 2012 - 13:35

Sandra,Jeroen,Lize:

Hoi Rob Suus,Bas, Evi en Stan,

Fijn om te lezen dat de aankomst en de reis goed is verlopen! En op de eerste foto's ziet het er naar uit dat de kids zich ook al wel vermaken.
    En de mogelijke woning ziet er ook niet verkeerd uit.
    We kijken weer uit naar het volgende verslag.

Groetjes Sandra, Jeroen en Lize

• 26 Maart 2012 - 17:57

Ilse En Fong:

He,

Gelukkig alles goed verlopen.
    Knap hoor van jullie 'zo'n stap te zetten. Als ik lees wat jullie allemaal meemaken en moeten regelen, denk ik chapeau!
    Succes verder enne...........Houdoe!

• 26 Maart 2012 - 18:18

Toon En Wendy:

Hey,

Goed om te lezen dat het goed gaat en dat de reis goed verlopen is.
    Hopen dat jullie snel gewend zijn en vooral in jullie huis.
    Leuk om jullie verhalen te lezen en foto"s te kunnen zien. Kijk uit naar jullie nieuwe verslagen.
    Veel liefs Toon en Wendy

• 27 Maart 2012 - 08:52

Karin W:

Hoihoi,

Fijn dat jullie veilig en goed gearriveerd zijn. Gelukkig is de reis zonder problemen verlopen.

Wat een mooi huis, fijn dat je er nu al zo snel in kunt.
    Succes met het inrichten en wennen daar in de tropen en geniet ervan.
    Hopenlijk kunnen de kindjes ook snel hun draai vinden maar dat zal wel met zo'n leuke speeltuin in de buurt!

• 28 Maart 2012 - 13:24

Jolanda Borburgh:

Hoi Rob en familie, fijn dat jullie reis zo voorspoedig is verlopen. Hopelijk hebben jullie inderdaad snel een huis waardoor jullie je als gezin kunnen settelen. Heel veel plezier, geluk en voorspoed in Brunei.

• 28 Maart 2012 - 17:47

Kathleen Verheyen:

super voor jullie dat alles tot nu toe zo vlotjes verlopen is
    hopelijk hebben jullie een heerlijke tijd daar
    we volgen jullie verhalen en kijken uit naar een volgend

suus rob en kids tot later

• 29 Maart 2012 - 18:58

Ellen:

hoi hoi ,

heb net je verslagje gelezen , ben blij dat jullie goed zijn aangekomen en dat de reis goed gegaan is!
    heb wel aan jullie gedacht hoor , ( en aan de opa en oma's....)
    succes met het nieuwe huis , maar dat gaat ook vast goed komen!
    maak er wat van samen!!
    groetjes uit bavel
    jan ellen jens & juultje

• 01 April 2012 - 17:28

Els:

He Suus,

Ben net terug uit Israel en lees de mail nu net pas. Je weet nu ws al of je in het huis kan. Ziet er leuk uit in elk geval. Zou lekker voor jullie zijn al zo snel een eigen vaste plek. Hoeven de kinderen niet weer aan een nieuwe plek te wennen.
    Lekkere temperatuur ook daar zag ik. Hier zonnig maar koud met 10 graden.
    Succes met jullie huis en met wennen!