Ons huis! - Reisverslag uit Seria, Brunei van Rob, Susanne, Bas, Evi en Stan Grauwmans - WaarBenJij.nu Ons huis! - Reisverslag uit Seria, Brunei van Rob, Susanne, Bas, Evi en Stan Grauwmans - WaarBenJij.nu

Ons huis!

Door: Rob & Suus

Blijf op de hoogte en volg Rob, Susanne, Bas, Evi en Stan

02 April 2012 | Brunei, Seria

Iedereen weer ontzettend bedankt voor alle reacties, berichtjes en mailtjes. Echt super leuk om zo veel reacties te krijgen en om op de hoogte te blijven van wat er 'thuis' gebeurt.
Afgelopen vrijdag hebben we de sleutel gekregen van ons huis! Er was ook geen keus meer om het wel of niet te accepteren, want onze Bas had een kraantje in de keuken van het appartement open gedraaid. Alles stond blank, dus we moesten vertrekken....
Maar goed, vrijdag dus de sleutel en gelijk verhuisd. De luchtvracht werd die dag ook geleverd, dus de kids konden eindelijk weer met een deel van hun eigen speelgoed spelen. Dat was wel heerlijk, want ze waren een beetje klaar met een boekje en een puzzeltje.
Een groot deel van het weekend hebben we besteed aan uit pakken van de dozen en opruimen. De keuken zat vol met mieren, dus 'helaas' moesten we iedere avond uit gaan eten. Als we nu 's avonds gaan eten, dan vraagt Evi al gelijk of dat we bij de club gaan eten....
Vandaag de laatste spullen opgeruimd en nu zijn we eigenlijk wel aan kant. Dat moet ook, want morgen vertrekken Rien en Tineke vanuit Nederland richting Brunei. Ze komen hier woensdag avond aan. We kijken er ontzettend naar uit dat ze hier zijn. Ook Bas en Evi kunnen het nergens anders meer over hebben. Evi heeft de nieuwe tafelindeling al gemaakt.
Ons mam heeft ook plannen om te komen in mei, dus dat zou erg leuk zijn.
We hebben ruim voldoende ruimte in dit huis, dus ik zou zeggen boek tickets en kom gezellig langs.
Het wachten is nu op een identiteitskaart van Rob. Zodra deze er is kunnen we verdere stappen ondernemen om ons verder te settelen. Je kunt bijvoorbeeld geen Amah (hulp) aannemen zolang je nog geen ID hebt. Verder kun je ook geen auto's kopen. Dat is wel een beetje onhandig, want de auto die we nu te leen hebben van Shell is eigenlijk wat te klein voor ons. Stan moet nu eigenlijk voorin, maar daar kan de airbag niet uit.
Tanken is hier wel een feest, want de benzine kost hier 30 eurocent per liter.

Inmiddels zijn we wel aardig gewend aan het klimaat. Het is hier warm en vochtig. Je hebt hier echt tropische regenbuien en dan valt het met bakken uit de hemel.
Ook het links rijden gaat ons goed af. De eerste dagen was dat wel even wennen, maar nu gaat het eigenlijk vanzelf!
Morgen hebben we een kennismakingsgesprek op het schooltje van Bas en Evi. Ik ben erg benieuwd hoe ze het daar zullen gaan vinden.

Het is hier net twee weken vakantie geweest, dus er waren veel expats weg. Nu zijn de meeste weer terug en dat is voor ons wel leuk, want nu leren we iedere dag nieuwe mensen kennen. Iedereen is super aardig en behulpzaam. Zo belde er vanavond nog iemand op om een telefoonnummer door te geven van iemand waar je illegaal drank bij kunt kopen. Altijd handig!!

Tot snel weer!! Wij gaan slapen!
Liefs van ons allemaal!

• 02 April 2012 - 14:52

Aafke:

Hoi Suus,

Wat fijn dat jullie nu je eigen plekje hebben! En dat de kids hun eigen spulletjes weer hebben...
    Het wennen aan het leven daar gaat jullie zo te lezen best goed af! Knap, hoor!
    Heel veel plezier met de komst van je schoonouders; geniet ervan!

Liefs

• 02 April 2012 - 15:27

Wendy:

Hey hallo Rob, Suus en Kids.

Wat fijn om te lezen dat het jullie zo goed gaat. Het huis ziet er super uit! En wat fijn dat Rinus en Tineke zo snel al naar jullie kunnen komen. Stuur wat zon deze kant op ,hier houdt het van de week natte sneeuw!
    In Bavel alles rustig hoor. Veel succes verder en hoor je snel weer!

Liefs Wen

• 02 April 2012 - 16:11

Ella Van Schijndel:

Hallo luitjes
    Fijn dat het goed gaat met jullie. Leuk om te lezen dat Bas ondernemend is en dat Evi de boel al aan het regelen is.
    Voorlopig hebben jullie nog geen rust. Elke dag weer wat nieuws. Geniet ervan.
    Groetjes Ella

• 02 April 2012 - 17:57

Juud:

haha, wat leuk al dat speelgoed op een rij! Plek zat idd! fijn te lezen dat jullie het goed maken daar en dat ome rinus en tante tineke morgen die kant op komen.En wat zou het leuk zijn als jullie mam ook al snel die kant op kan komen! Geniet lekker van het weer daar want hier wordt het weer even wat kouder, brrr..... We kijken weer uit naar het volgende verslag, enne wat betreft die benzine: heb net de tank vol gegooid voor €75 euro en dan was ie nog niet eens helemaal leeg.... Geniet daar dus ook maar van ;-)
    x van peet, juud en joep

• 04 April 2012 - 05:26

Karin Van Wezel:

Jeetje, wat een ervaringen allemaal,
    leuk om te lezen dat jullie het zo goed maken!
    Misschien kun je een beetje warmte hier naar toe sturen,
    groetjes

• 05 April 2012 - 17:47

Pauline Van Maanen:

Hoi Suus, wat fijn dat alles redelijk soepel verloopt en dat jullie nu kunnen settelen in jullie eigen huis.
    Voor de kids zal het ook een super ervaring zijn voor de rest van hun leven (worden vast ook besmet met het reisvirus) Geniet ervan...ook van de plakkerige warmte....hier is het koud !
    groetjes Pauline