Een half jaar later.... - Reisverslag uit Kuala Belait, Brunei van Rob, Susanne, Bas, Evi en Stan Grauwmans - WaarBenJij.nu Een half jaar later.... - Reisverslag uit Kuala Belait, Brunei van Rob, Susanne, Bas, Evi en Stan Grauwmans - WaarBenJij.nu

Een half jaar later....

Blijf op de hoogte en volg Rob, Susanne, Bas, Evi en Stan

21 September 2012 | Brunei, Kuala Belait

Vandaag is het al weer een half jaar geleden dat we vertrokken zijn uit Nederland voor ons grote avontuur in Brunei.
De eerste dagen/ weken waren zeker niet gemakkelijk. Ik heb regelmatig het gevoel gehad dat ik het liefst het eerste vliegtuig terug naar NL zou nemen.

Nu, een half jaar later, zijn we echt wel gesetteld en hebben we het ontzettend naar onze zin!
Na een heerlijke vakantie met geweldig weer in Nederland, zijn we inmiddels al weer 3 weken thuis in Brunei.
Met de heerlijke geur van rookworst van de Hema nog in mijn neus was het toch weer even wennen hier, maar daarnaast was ook wel echt een gevoel van thuis komen. Tijdens onze vakantie in NL hebben we hier de patio dicht laten maken met muskieten net. Dat hebben ze erg netjes gedaan en nu kunnen we dus ook lekker buiten zitten, zonder lek gestoken te worden door de muggen.

Bas & Evi gaan al weer 3 weken naar school hier. De eerste dagen waren moeilijk. Vooral voor Bas. Het heeft heel wat traantjes gekost, maar nu zitten ze gelukkig helemaal op hun plek daar. Aangezien ik ook niet echt een ontzettende creatieve moeder ben is het ook wel handig, want knippen, plakken, kleuren, verven en dat soort dingen, dat doen ze allemaal op school.
Naast naar school gaan zitten ze nu ook op zwemles en dat vinden ze echt geweldig! Ook Stan is al begonnen met zijn eerste zwemlessen. Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen....

Tot nu toe is Bing (onze Amah) echt het meest geweldige wat ons hier is overkomen. Wij vragen ons echt wel eens af hoe we toch ooit weer in Nederland moeten wennen...
Wat Bing dan allemaal voor ons doen?
* tuin onderhouden,
* strijken,
* opruimen,
* koken,
* ramen zemen,
* op de kinderen passen,
* fruit maken voor de kinderen,
* mee naar de markt voor de boodschappen,
* iedere dag verse jus d'orange persen.
Soms besef ik me niet eens meer dat het heel bijzonder is dat zij er voor zorgt dat het eten klaar is als Rob 's avonds thuis komt en dat ze het dan op tafel zet.
Nogmaals, hoe moeten we toch ooit weer wennen om het allemaal zelf te doen!!

De kinderen zijn nu ook echt helemaal gewend aan haar. Vandaag zei Evi nog dat ik niet voor haar hoefde te zorgen...dat deed Bing dan wel...

Afgelopen weekend hebben we een fietsdiner gehad wat georganiseerd was door de Nederlandse Vereniging.
Dat was echt een groot succes! Er fietsen iets van 120 personen mee. We starten met zijn allen op een adres. Iedereen kreeg daar een envelop waarin stond waar je naar toe moest voor het voorgerecht. Na het voorgerecht kreeg je weer een envelop waarin je kon vinden waar je het hoofdgerecht had. Voor het nagerecht kwam iedereen weer bij elkaar waar we ook gestart waren. Leuk om op deze manier weer nieuwe mensen te leren kennen!

De eerste bezoekjes vanuit NL naar Brunei staan al weer gepland.
In de komende maanden gaan we zelf ook nog twee keer een lang weekend naar Singapore, dus dat zijn ook allemaal weer leuke dingen om naar uit te kijken.

Gelukkig wordt ' Boer zoekt vrouw' ook in Brunei uitgezonden. Iedere dinsdag kijken we dat gezamenlijk met zo'n 10 tot 15 personen. Erg leuk!

Nou, dat was het volgens mij wel weer!

• 21 September 2012 - 16:45

Tante Jeanne En Ome Henk:

Fijn dat jullie weer thuis zijn en het allemaal goed gaat. Ook dat het nu goed gaat met Bas en Evi op school. Het ziet er allemaal prachtig uit en op zo'n hulp kan ik wel jaloers worden. Voor allemaal heel veel groetjes en tot lezenswaard. Tante Jeanne

• 21 September 2012 - 17:03

Cris:

Maar wij hebben Elena!! ;-)

• 21 September 2012 - 17:17

Jean Van Der Steen:

Hallo daar,
    Fijn dat jullie het daar zo naar jullie zin hebben. En zo'n hulp zou ik ook wel willen , wat een luxe zeg !!! Leuk zeg zo'n fietstocht, inderdaad heel fijn voor je sociale contacten.
    Nog een hele fijne tijd voor jou en je gezinnetje daar in Brunei.
    Lieve groetjes vanuit Nederland van Jean.

• 21 September 2012 - 17:23

Daisy:

Wat fantastich! En het huis is zooooo mooi.
    En ja, gelukkig hebben wij ook Elena.

Jullie hebben het mooi voor elkaar!
    Dikke kus,
    louis, nelson en dais

• 22 September 2012 - 15:28

Jorgen Poppelaars:

Alles word voor jullie gedaan joh........haha! Misschien voor jou wat meer Suzanne, aangezien Rob pas in de avond thuis is......nee hoor. Groeten uit de Past.Leytenstraat 31 Te BAVEL.

• 24 September 2012 - 16:45

Juud:

Heerlijk! Stuur Bing maar deze kant op hoor!

• 28 September 2012 - 20:23

Tante Annie En Ome Rien Vd Broek:

hallo rob en susanne
    ik lees jullie verslag regelmatig ook al hebben we niet zoveel contakt met elkaar
    vind ik het toch leuk om te weten hoe het met jullie gaat
    bas en evie worden echt al groot en met stan ook alles goed tijd gaat snel he
    jullie wonen daar wel mooi en wel handig dat muskieten afscheiding nog heel veel goeds voor jullie en tot ziens
    tante annie